Co to za serwis?
Google Trends to darmowe narzędzie udostępnione przez firmę Google, które pozwala na sprawdzenie popularności danej frazy lub jej pokrewnych. Można to zrobić, sprawdzając rankingi wyszukiwań tej przeglądarki. Dzięki temu zyskuje się informacje o ilości i pochodzeniu najpopularniejszych zapytań w różnych kategoriach. Wiadomości te sortowane są w zależności od czasu i głównych regionów. Znacznym ułatwieniem jest też przedstawienie przebiegu popularności danego hasła w formie wykresu. Zapytania można także sprawdzić według języka i państwa, z którego pochodzą. W ten sposób pozyskujemy wiedzę, która można wykorzystać w praktyce biznesowej lub marketingowej.
Czego się można dowiedzieć?
Wchodząc na polską stronę Google Trends, można od razu zajrzeć do zestawienia top listy z danego roku, która zawiera informacje o zyskujących ostatnio popularność osobach, serialach, przepisach, wydarzeniach i używanych powszechnie zapytaniach rozpoczynających się od słowa jak. Jednak to nie wszystko. Można przeanalizować popularność hasła w danym regionie, czy kraju w danym czasie, a analiza może sięgnąć nawet kilkunastu lat wstecz.
Do czego wykorzystać wiedzę zdobytą dzięki Google Trends?
Informacje, które można wyszukać, sprawdzić i porównać można wykorzystać w praktyce właściwie w każdej dziedzinie. Dzięki temu nie zaczynamy od kreowania i promowania swojego brandu, ale od razu możemy idealnie trafić w oczekiwania wybranej grupy docelowej klientów, czy odbiorców. Jeśli prowadzimy lub dopiero rozkręcamy firmę możemy się dowiedzieć, gdzie i kiedy największą popularnością cieszyły się oferowane przez nas towary lub usługi. Jeśli prowadzimy blog, serwis pomoże trafić w najbardziej interesujące czytelników tematy. A to wszystko sprawi, że znajdziemy się wysoko na listach wyszukiwania. Więcej na ten temat można znaleźć na stronie https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/
Jak przekuć wiedzę na sukces?
Sukces odnosi się przede wszystkim dzięki temu, że wyszukiwarka pozycjonuje daną firmę, blog czy informację wysoko na liście. A może się tak stać, jeśli w strategii marketingowej sprawnie użyjemy odpowiednich słów kluczowych, zgodnych z najnowszymi trendami wyszukiwania. Czasami nawet idealnie pomyślany biznes nie zadziała, jeśli używane frazy będą się rozmijały z tymi wyszukiwanymi przez internautów. Okazuje się, że nawet w prostym przykładzie synonimów słowo auto było wyszukiwane kilkakrotnie częściej niż samochód. Nie ulega wątpliwości w tej sytuacji, którego z synonimów używać w nazewnictwie i marketingu. Google wie, jak wyszukiwać informacje. Trzeba więc jedynie pomóc wyszukiwarce, by ułatwić jej zadanie. Odpowiednie słowa klucze sprawią, że nasza działalność znajdzie się wysoko w pozycjonowaniu SEO.
Google Trends w obecnej dobie rozwoju technologii i informacji wspierają nie tylko rozwój biznesu, ale także szeroko pojętego marketingu i dziennikarstwa, które muszą trafiać w oczekiwania odbiorców.