1 października 2020 | 02:34
You are here:  / Biznes, Ekonomia, Finanse / Technologie / Wydarzenia / Pozycjonowanie stron – jak wybrać agencję SEO?

Pozycjonowanie stron – jak wybrać agencję SEO?

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej przynosi wymierne korzyści w postaci znaczących zysków ze sprzedaży produktów i usług. Jednak, aby odnieść sukces, należy działania marketingowe na stronie powierzyć specjalistom. W tym artykule podpowiadamy, jak ich znaleźć.

Obecnie znalezienie agencji SEO nie stanowi żadnego problemu, gdyż jest ich w całej Polsce bardzo dużo. Jednak podejmując decyzję o powierzeniu swojej strony internetowej agencji SEO, trzeba najpierw oddzielić ziarna od plew… Warto zwrócić uwagę na sposób rozliczenia, raportowania wyników oraz prowadzone działania marketingowe. 

Działania marketingowe na stronie a budżet

W ostatnich czasach w pozycjonowaniu wiele się zmieniło. Najpopularniejsza wyszukiwarka Google korzysta ze skomplikowanych algorytmów, premiujących m.in. dobry, wartościowy content. Pozycjonowanie strony na kilka fraz, które kiedyś dawało rezultaty, przynosi obecnie niewielkie korzyści. W dzisiejszych czasach bardzo ważne jest elastyczne podejście do pozycjonowania witryny, uwzględniające specyfikę branży oraz oczekiwania odbiorców usługodawcy lub sprzedawcy. Jeśli masz większy budżet na promocję swojej strony, możesz także zainwestować w kampanię PPC, która w połączeniu z odpowiednimi działaniami SEO przyniesie wymierne zyski. Wybierając agencję SEO, warto się dowiedzieć, jakie metody pozycjonowania stosuje ona w swojej praktyce.

Abonament – najkorzystniejszy sposób rozliczenia

Wbrew pozorom – sposób rozliczenia jest ważny dla efektywności działań marketingowych na stronie. Obecnie płacenie za pozycję w wyszukiwarce jest niekorzystne. Nie jest bowiem trudno wypozycjonować witrynę na kilka najpopularniejszych fraz. W wyniku takich działań efekt jest, ale tylko chwilowy. Agencje działające w ten sposób często pomijają frazy problematyczne w uzyskaniu natychmiastowych rezultatów, ponieważ zależy im na jak najszybszym rozliczeniu. W związku z tym strona może zdobyć dobrą pozycję w ten sposób, ale często jest to efekt krótkotrwały, zwłaszcza w przypadku branż wymagających, a takich jest coraz więcej. Miesięczny abonament w połączeniu z umową krótkoterminową daje gwarancję, że działania SEO będą prowadzone systematycznie, co z kolei przełoży się na ustawiczne zyski. Firmy działające w ten sposób zazwyczaj oferują umowy z krótkim okresem wypowiedzenia, w związku z tym muszą się starać o zadowolenie klienta, aby go nie stracić. Jest to najbardziej konkurencyjny sposób promowania strony.

Raportowanie wyników działań marketingowych

Wybierając agencję SEO, zwróć uwagę na to, czy dana firma gwarantuje systematyczne raportowanie swoich działań. Jest to bardzo ważne, ponieważ dzięki raportom będziesz mieć możliwość kontrolowania skuteczności i regularności akcji marketingowych podjętych na Twojej stronie. Aby śledzić na bieżąco wyniki swoich działań i wyciągać z nich wnioski, dobra agencja SEO poprosi Cię o nadanie dostępu do narzędzi Google Analytics i Google Search Console. Między innymi na tej podstawie będą sporządzane raporty.

Unikaj jak ognia agencji SEO, które oferują osiągnięcie złotych gór w krótkim czasie. Zazwyczaj kończy się to chwilowym efektem, a korzyści z takich działań są niewielkie. We współczesnym pozycjonowaniu najważniejsze są systematyczne działania.